مدرک گرایی؛ به دنبال علم یا جایگاه اجتماعی؟

انتشار یافته در تاریخ: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳

مدرک جایگزین نابجای اعتبار اجتماعی و ناروایی آن به عنوان معیار طبقه‌بندی ارزشی افراد، مروری بر تاریخ علم مردم، چرا عرصه‌گشایان معمولاً خارج از چارچوب آموزش رسمی ظهور کرده‌اند؟ هرم نیروهای انسانی و غفلت از قاعده هرم (جمعیت عامّه تلاشگر)، ریشه‌های تاریخی مدرک‌گرایی،Thumb49 چگونه نخبگان اجتماعی را بدون اتّکا به مدرک بشناسیم و جذب نماییم؟ رفع تحقیر از کار، و  مسئولیت آموزش و پرورش و دانشگاه در این امر.

(مدّت زمان جلسه ۱/۵ ساعت)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

استاد ساویز کار تخصصی خود را در رشته مهندسی آغاز کردند و پیشینه موفقی شامل بیش از بیست و پنج سال مدیریت تولید ماشین آلات صنعتی در کشور دارند. همزمان با توجه به گرایش عمیق به مطالعات انسانی، تحصیلات خود را در حوزه جامعه شناسی و سپس روانشناسی دنبال کردند. در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده و امروز ضمن ادامه تحقیقات خود، به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه به اجرای طرح هایی برای رشد پویایی و انگیزه علمی و سلامت دانشجویان مشغول هستند. علائق تحقیقاتی ایشان در حال حاضر در حوزه روانشناسی خانواده ، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی و فضای انسانی دانشکده ها و ارتباط ساختار و کیفیت آن ها با انگیزش و سلامت فراگیرندگان است. ایشان هرروزه سهم مهمی از وقت خود را به مطالعه و ارائه مشاوره اختصاص می دهند.