مدرک گرایی؛ به دنبال علم یا جایگاه اجتماعی؟

انتشار یافته در تاریخ: 2 می 2014

مدرک جایگزین نابجای اعتبار اجتماعی و ناروایی آن به عنوان معیار طبقه‌بندی ارزشی افراد، مروری بر تاریخ علم مردم، چرا عرصه‌گشایان معمولاً خارج از چارچوب آموزش رسمی ظهور کرده‌اند؟ هرم نیروهای انسانی و غفلت از قاعده هرم (جمعیت عامّه تلاشگر)، ریشه‌های تاریخی مدرک‌گرایی،Thumb49 چگونه نخبگان اجتماعی را بدون اتّکا به مدرک بشناسیم و جذب نماییم؟ رفع تحقیر از کار، و  مسئولیت آموزش و پرورش و دانشگاه در این امر.

(مدّت زمان جلسه ۱/۵ ساعت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

خانواده سالم، احیای خانواده، و جامعه خانواده محور وجه بارز کار علمی استاد را تشکیل می دهد، و سابقه ای بیش از چهل سال را در تحقیق و مشاوره رقم زده است. در نگرش ایشان، ارزش های اجتماعی از خانواده سرچشمه می گیرد و خانواده منبع رشد اخلاقی جامعه است، و حل موثر بیماری های اجتماعی با توجه به محوریت خانواده سالم امکان پذیر خواهد بود. ایشان در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره روانشناختی دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده اند. وجه مهم دیگر فعالیت علمی و تخصصی ایشان، حوزه جوانان، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی، به خصوص آموزش عالی و دانشگاهی است. امروز ایشان به عنوان مشاور ارشد رئیس دانشگاه شاهد، و نیز به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت برای پیشرفت علمی بر مبنای ارتقای فضای انسانی تلاش می کنند. ایشان معتقدند که انگیزه قوی و ارتباطات سالم انسانی در میان اعضای دانشگاه، کلید تحرک علمی است و بیدار کردن انگیزه های خفته جوانان، به معنای فعال ساختن ظرفیت های نهفته دانشگاه برای تاثیرگزاری در کشور است.