مدرک گرایی؛ به دنبال علم یا جایگاه اجتماعی؟
مدرک جایگزین نابجای اعتبار اجتماعی و ناروایی آن به عنوان معیار طبقهبندی ارزشی افراد، مروری بر تاریخ علم مردم، چرا عرصهگشایان معمولاً خارج از چارچوب آموزش رسمی ظهور کردهاند؟ هرم نیروهای انسانی و غفلت از قاعده هرم (جمعیت عامّه تلاشگر)، ریشههای تاریخی مدرکگرایی، چگونه نخبگان اجتماعی را بدون اتّکا به مدرک بشناسیم و جذب نماییم؟ رفع تحقیر از کار، و مسئولیت آموزش و پرورش و دانشگاه در این امر.
(مدّت زمان جلسه ۱/۵ ساعت)