هدفمندی و خودباوری در دانشگاه

انتشار یافته در تاریخ: ۵ فروردین ۱۳۸۸

محور مطالب کتاب: این کتاب در دو بخش مقالات و راهکارها به رشته نگارش درآمده است. آن چه در ورای این تحلیل‌ها و راهکارها به عنوان هدف کلی دنبال می‌شود، بعد از سلامت روانی و انگیزش دانشجویان در مسیر فعالیت علمی، چشم‌اندازی وسیع‌تر است:  ایران امروز، به عنوان پرچم‌دار تمدنی معنوی در جهانی که بیشتر اقتصادگرا است، باید خصوصیات تربیتی و پرورشی ویژه‌ای مانند شناخت تاریخ و جامعه خویش، شجاعت، و تعهد و احساس مسئولیت را در جوانان خود داشته باشد. اگر اقتدارگرایان جهان علاقه دارند جوانان ما منفعل، کم محصول و بیشتر مصرف‌کننده افکار دیگران، و صرفاً اقتصادنگر و یا رفاه‌زده و کم‌تعهد به جامعه خود باشند، لازم است فضاهای انسانی و فرهنگی جوانانمان را بی‌تدبیر به حال خود نگذاریم و همه برای تحقق همبستگی بیشتر استاد و دانشجو، آن‌هم در جهت نیازهای کشور هم‌داستان شویم. این اهداف در برنامه‌ریزی برای فضای انسانی دانشکده و دانشگاه است که می‌تواند محقق شود، و هدف این مجموعه توجه دادن مسئولان و دانشگاهیان به این حوزه فکری است تا برنامه‌ریزی آن در دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

Book_Hadafmandi_1388

حیطه : روان‌شناسی انگیزش، آسیب‌شناسی، نیازهای جوان امروز.

بخشی از سرفصلهای کتاب:

بخش اول. ضرورت هدفمندی، مفهوم عملی توحید در زندگی و احساس امنیت، نیازهای عاطفی دانشجویان، الگوگیری از اساتید، شناخت پیشینه علمی: گامی به سوی خودباوری

بخش دوم. راهکارها برای گسترش هدفمندی،خودباوری، و نیازهای هیجانی.

انتشار: دفتر امور فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، فروردین ۱۳۸۸٫

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

استاد ساویز کار تخصصی خود را در رشته مهندسی آغاز کردند و پیشینه موفقی شامل بیش از بیست و پنج سال مدیریت تولید ماشین آلات صنعتی در کشور دارند. همزمان با توجه به گرایش عمیق به مطالعات انسانی، تحصیلات خود را در حوزه جامعه شناسی و سپس روانشناسی دنبال کردند. در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده و امروز ضمن ادامه تحقیقات خود، به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه به اجرای طرح هایی برای رشد پویایی و انگیزه علمی و سلامت دانشجویان مشغول هستند. علائق تحقیقاتی ایشان در حال حاضر در حوزه روانشناسی خانواده ، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی و فضای انسانی دانشکده ها و ارتباط ساختار و کیفیت آن ها با انگیزش و سلامت فراگیرندگان است. ایشان هرروزه سهم مهمی از وقت خود را به مطالعه و ارائه مشاوره اختصاص می دهند.