در جستجوی هدف و معنا در زندگی

انتشار یافته در تاریخ: ۵ آذر ۱۳۹۳

speaker_logo 2017-02-18_20-09-17 تعدادی از دانشجویان سوالاتی را مطرح کرده‌اند، مانند: تعداد قابل ملاحظه‌ای از دانشجویان، بعد از کنکور عملاً هدف مشخصی پیش روی خود نمی‌بینند و سعی می‌کنند چند سال تحصیل را به نحوی بگذرانند.   هدف‌های سطحی مثل مدرک و ارزش‌های اجتماعی که به وسیله مدرک کسب می‌شود،  یا حتّی درآمد نسبی حاصل از تحصیل نمی‌توانند سختی‌ها و رنج‌های درس خواندن جدّی را در طول تحصیل توجیه کنند.  اساساً هدف به چه معناست؟ چگونه هدف را بیابیم؟ و یک هدف شایسته دارای چه خصوصیاتی است؟  برخی از دانشجویان ضمن آن که نگران کار و شغل آینده خود هستند و تصویر روشنی از آینده خود ندارند، ابراز یأس و ناامیدی می‌کنند.   چگونه می توان به این دانشجویان کمک نمود که امیدوارانه به آینده خود بنگرند و انگیزه‌ها و نیروهای خود را مدیریت نمایند؟    در این سخنرانی مبنایی به وجود می‌آوریم که بتواند به این پرسش‌ها پاسخ دهد…

 

 

     Sokhanra_Hadaf_Va_Maana_UT930901_4

Sokhanra_Hadaf_Va_Maana_UT930901_2     Sokhanra_Hadaf_Va_Maana_UT930901_4   Sokhanra_Hadaf_Va_Maana_UT930901_8         Sokhanra_Hadaf_Va_Maana_UT930901_6

Sokhanra_Hadaf_Va_Maana_UT930901_7     Sokhanra_Hadaf_Va_Maana_UT930901_12    Sokhanra_Hadaf_Va_Maana_UT930901_5   Sokhanra_Hadaf_Va_Maana_UT930901_11

 speaker_logo  سخنرانی برای جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران، پردیس فنّی، یکم آذر ۱۳۹۳

دریافت فایل صوتی (به صورت فشرده)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

استاد ساویز کار تخصصی خود را در رشته مهندسی آغاز کردند و پیشینه موفقی شامل بیش از بیست و پنج سال مدیریت تولید ماشین آلات صنعتی در کشور دارند. همزمان با توجه به گرایش عمیق به مطالعات انسانی، تحصیلات خود را در حوزه جامعه شناسی و سپس روانشناسی دنبال کردند. در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده و امروز ضمن ادامه تحقیقات خود، به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه به اجرای طرح هایی برای رشد پویایی و انگیزه علمی و سلامت دانشجویان مشغول هستند. علائق تحقیقاتی ایشان در حال حاضر در حوزه روانشناسی خانواده ، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی و فضای انسانی دانشکده ها و ارتباط ساختار و کیفیت آن ها با انگیزش و سلامت فراگیرندگان است. ایشان هرروزه سهم مهمی از وقت خود را به مطالعه و ارائه مشاوره اختصاص می دهند.