خانواده سالم

انتشار یافته در تاریخ: 3 نوامبر 2013

زن و شوهر جوان، برای مدیریت زندگی مشترک خود نیازمند دانش هستند. اولین گام در این مسیر شناخت ماهیت متفاوت این رابطه با روابط دیگر است، به گونه‌‌ای که الگوهای ارتباطی همسران تابع منطق به کار گرفته شده در روابط بین دو فرد در اجتماع بیرون از خانه نمی باشد. همسران بایستی برای ساخت فرهنگ مشترک، و رسیدن به یکدیگر فعالانه بکوشند، و تنها با از خود بیرون آمدن و به دیگری پرداختن است که می‌‌توانند به رشد واقعی برسند.

stand_Family2(HealthyFamily)

در این سخنرانی به ماهیت رابطه زناشویی، به مهارت‌‌های مورد نیاز مانند هنر گفتگو، و به توجهات عاطفی و حمایتی که ضامن رشد و بقای خانواده است پرداخته می‌‌شود. راه‌‌های رسیدن همسران به یکدیگر بررسی شده و ضمن آسیب‌‌شناسی این رابطه، به بهترین راه‌‌های ترمیم رابطه اشاره می‌‌گردد.  خانه چگونه جایی است؟ زن و شوهر بایستی چه نوع حمایت‌‌هایی را از یکدیگر نشان دهند تا رابطه آن‌‌ها در برابر آسیب‌‌ها مصون شود؟ اصولی که بقای رابطه به آن‌‌ها وابسته است کدامند و همسری کردن شامل چه نقش‌‌ها و چه وظایفی است؟ همچنین در نارسایی‌‌ها، زمانی که یکی از طرفین  احساس محرومیت یا تحمیل می‌‌کند چگونه باید عمل کرد؟ تفاوت ترمیم یک سویه با ترمیم دوسویه چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

خانواده سالم، احیای خانواده، و جامعه خانواده محور وجه بارز کار علمی استاد را تشکیل می دهد، و سابقه ای بیش از چهل سال را در تحقیق و مشاوره رقم زده است. در نگرش ایشان، ارزش های اجتماعی از خانواده سرچشمه می گیرد و خانواده منبع رشد اخلاقی جامعه است، و حل موثر بیماری های اجتماعی با توجه به محوریت خانواده سالم امکان پذیر خواهد بود. ایشان در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره روانشناختی دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده اند. وجه مهم دیگر فعالیت علمی و تخصصی ایشان، حوزه جوانان، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی، به خصوص آموزش عالی و دانشگاهی است. امروز ایشان به عنوان مشاور ارشد رئیس دانشگاه شاهد، و نیز به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت برای پیشرفت علمی بر مبنای ارتقای فضای انسانی تلاش می کنند. ایشان معتقدند که انگیزه قوی و ارتباطات سالم انسانی در میان اعضای دانشگاه، کلید تحرک علمی است و بیدار کردن انگیزه های خفته جوانان، به معنای فعال ساختن ظرفیت های نهفته دانشگاه برای تاثیرگزاری در کشور است.