حمایت و نظارت والدین در دوران مدرسه

انتشار یافته در تاریخ: 3 نوامبر 2013

در دومین بخش از سخنرانی‌‌های مربوط به والدین و اولیای مدرسه، نقش خانه و مدرسه مورد توجّه قرار می‌‌‌گیرد. برخی از والدین گاه در میزان حمایت خود از فرزندان تا آن‌‌جا پیش می‌‌روند که امکان هرگونه کسب تجربه، ریسک پذیری و مواجهه با شرایط جدید را از او می‌‌گیرند، و برخی دیگر گاه فرزندان را در مواجهه با شرایط آسیب‌‌زا نیز تنها می‌‌گذارند. تربیت فرزندانی دارای عزّت نفس و اعتماد به نفس مستلزم چه نوع حمایتی است؟ کلید پرورش انسانی با اعتماد به نفس، استحکام شخصیت و خودباوری چیست؟ ریشه‌‌های احساس تحقیر یا احساس مثبت خودارزشی در کدام رفتار والدین است؟

Stand_School2_HemayatvaNezarat

در این سخنرانی از خودباوری و اتصال جوان با جامعه و رشد مسئولیت‌‌پذیری نسبت به جامعه گفته می‌‌شود. در رشد تفکر و مسئولیت‌‌پذیری اجتماعی و احساس مشارکت چه وظایفی بر عهده خانواده است و مدرسه چه نقشی دارد؟ انتقال ارزش‌‌های انسانی در داخل خانه با چه ابزاری می‌‌تواند انجام پذیرد؟ نمره تا چه حد مهم است؟ و چرا تأکید بر نمره می‌‌تواند نقشی مخرّب در رشد  روانی فرزندان ما ایفا نماید؟  همچنین بر صرف وقت و پایه‌‌‌گذاری ارتباط مبتنی بر افکار و اندیشه‌‌های مشترک ، مستقل از ارتباط عاطفی والد و فرزندی برای آینده تأکید و راهکارهایی برای توسعه ارتباط و تفاهم با فرزندان ارائه می‌‌گردد.

ss

  1. ایزج گفت:

    سلام لطفا مجموعه ای از این سخنرانی ها را برای بنده ارسال فرمایید. باتشکر

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام و آرزوی توفیق شما، فایل‌های صوتی سخنرانی‌ها به مرور بر روی سایت بارگزاری می‌شوند. در صورت نیاز به دریافت سخنرانی‌های موجود بر روی CD می‌توان با پست الکترونیکی دفتر (نشانی زیر صفحه) مکاتبه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

خانواده سالم، احیای خانواده، و جامعه خانواده محور وجه بارز کار علمی استاد را تشکیل می دهد، و سابقه ای بیش از چهل سال را در تحقیق و مشاوره رقم زده است. در نگرش ایشان، ارزش های اجتماعی از خانواده سرچشمه می گیرد و خانواده منبع رشد اخلاقی جامعه است، و حل موثر بیماری های اجتماعی با توجه به محوریت خانواده سالم امکان پذیر خواهد بود. ایشان در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره روانشناختی دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده اند. وجه مهم دیگر فعالیت علمی و تخصصی ایشان، حوزه جوانان، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی، به خصوص آموزش عالی و دانشگاهی است. امروز ایشان به عنوان مشاور ارشد رئیس دانشگاه شاهد، و نیز به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت برای پیشرفت علمی بر مبنای ارتقای فضای انسانی تلاش می کنند. ایشان معتقدند که انگیزه قوی و ارتباطات سالم انسانی در میان اعضای دانشگاه، کلید تحرک علمی است و بیدار کردن انگیزه های خفته جوانان، به معنای فعال ساختن ظرفیت های نهفته دانشگاه برای تاثیرگزاری در کشور است.