حمایت و نظارت والدین در دوران مدرسه

انتشار یافته در تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۲

در دومین بخش از سخنرانی‌‌های مربوط به والدین و اولیای مدرسه، نقش خانه و مدرسه مورد توجّه قرار می‌‌‌گیرد. برخی از والدین گاه در میزان حمایت خود از فرزندان تا آن‌‌جا پیش می‌‌روند که امکان هرگونه کسب تجربه، ریسک پذیری و مواجهه با شرایط جدید را از او می‌‌گیرند، و برخی دیگر گاه فرزندان را در مواجهه با شرایط آسیب‌‌زا نیز تنها می‌‌گذارند. تربیت فرزندانی دارای عزّت نفس و اعتماد به نفس مستلزم چه نوع حمایتی است؟ کلید پرورش انسانی با اعتماد به نفس، استحکام شخصیت و خودباوری چیست؟ ریشه‌‌های احساس تحقیر یا احساس مثبت خودارزشی در کدام رفتار والدین است؟

Stand_School2_HemayatvaNezarat

در این سخنرانی از خودباوری و اتصال جوان با جامعه و رشد مسئولیت‌‌پذیری نسبت به جامعه گفته می‌‌شود. در رشد تفکر و مسئولیت‌‌پذیری اجتماعی و احساس مشارکت چه وظایفی بر عهده خانواده است و مدرسه چه نقشی دارد؟ انتقال ارزش‌‌های انسانی در داخل خانه با چه ابزاری می‌‌تواند انجام پذیرد؟ نمره تا چه حد مهم است؟ و چرا تأکید بر نمره می‌‌تواند نقشی مخرّب در رشد  روانی فرزندان ما ایفا نماید؟  همچنین بر صرف وقت و پایه‌‌‌گذاری ارتباط مبتنی بر افکار و اندیشه‌‌های مشترک ، مستقل از ارتباط عاطفی والد و فرزندی برای آینده تأکید و راهکارهایی برای توسعه ارتباط و تفاهم با فرزندان ارائه می‌‌گردد.

  1. ایزج گفت:

    سلام لطفا مجموعه ای از این سخنرانی ها را برای بنده ارسال فرمایید. باتشکر

    1. مدیر سایت مدیر سایت گفت:

      با سلام و آرزوی توفیق شما، فایل‌های صوتی سخنرانی‌ها به مرور بر روی سایت بارگزاری می‌شوند. در صورت نیاز به دریافت سخنرانی‌های موجود بر روی CD می‌توان با پست الکترونیکی دفتر (نشانی زیر صفحه) مکاتبه نمود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

استاد ساویز کار تخصصی خود را در رشته مهندسی آغاز کردند و پیشینه موفقی شامل بیش از بیست و پنج سال مدیریت تولید ماشین آلات صنعتی در کشور دارند. همزمان با توجه به گرایش عمیق به مطالعات انسانی، تحصیلات خود را در حوزه جامعه شناسی و سپس روانشناسی دنبال کردند. در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده و امروز ضمن ادامه تحقیقات خود، به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه به اجرای طرح هایی برای رشد پویایی و انگیزه علمی و سلامت دانشجویان مشغول هستند. علائق تحقیقاتی ایشان در حال حاضر در حوزه روانشناسی خانواده ، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی و فضای انسانی دانشکده ها و ارتباط ساختار و کیفیت آن ها با انگیزش و سلامت فراگیرندگان است. ایشان هرروزه سهم مهمی از وقت خود را به مطالعه و ارائه مشاوره اختصاص می دهند.