عملیات روانی: مصون‌‌سازی

انتشار یافته در تاریخ: 4 نوامبر 2013

در این سخنرانی که در ادامه سخنرانی “عملیات روانی، مبانی و شیوه‌‌ها” ارائه می‌‌گردد، نمونه‌‌هایی از عملیات روانی و اثرگزاری آن با عمق بیشتری مورد بررسی قرار می‌‌گیرد.اولین فایده دانستن تکنیک‌‌های عملیات روانی افزایش مصونیت نسبت به آن‌‌ها و افزایش هشیاری است.

Stand_Mindfulness8(PsyImmunizOP)

در این خصوص آرای منتقدین شیوه‌‌های رسانه‌‌ای و  آثار اجتماعی این شیوه‌‌ها نیز مورد بررسی قرار می‌‌گیرد.نگاه این سخنرانی، نگاهی روانشناختی و جامعه‌‌شناختی است، و  ضمن ارائه برخی جنبه‌‌های تاریخی، بررسی  ابعاد فردی و اجتماعی  این پدیده  نیز  مورد توجّه خواهد بود.

   سپس به مبحث سواد رسانه‌‌ای پرداخته می‌‌شود، که شامل انتخاب مجرا، و محتوای اطّلاعات، و تشخیص قصد گوینده از چینش و طرز بیان خبر است. سواد رسانه‌‌ای انسان را توانمند می‌‌سازد تا در شرایطی که با انبوهی از پیام‌‌های رسانه‌‌های گروهی مواجه است، به آسانی پیام‌‌‌های مورد نیاز خود را پیدا و انتخاب کند، و خود را از آثار ناخواسته اطّلاعات مصون نگاه دارد. این بحث شامل تحلیل منافع خبرگزار،تشخیص گرایش رسانه، دانستن الگوهای بازنمایی واقعیات در رسانه، داشتن نگاه نقّادانه ، شناخت کاربردهای ضمنی زبان، و  رمزگشایی پیام‌‌های چندلایه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

خانواده سالم، احیای خانواده، و جامعه خانواده محور وجه بارز کار علمی استاد را تشکیل می دهد، و سابقه ای بیش از چهل سال را در تحقیق و مشاوره رقم زده است. در نگرش ایشان، ارزش های اجتماعی از خانواده سرچشمه می گیرد و خانواده منبع رشد اخلاقی جامعه است، و حل موثر بیماری های اجتماعی با توجه به محوریت خانواده سالم امکان پذیر خواهد بود. ایشان در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره روانشناختی دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده اند. وجه مهم دیگر فعالیت علمی و تخصصی ایشان، حوزه جوانان، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی، به خصوص آموزش عالی و دانشگاهی است. امروز ایشان به عنوان مشاور ارشد رئیس دانشگاه شاهد، و نیز به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت برای پیشرفت علمی بر مبنای ارتقای فضای انسانی تلاش می کنند. ایشان معتقدند که انگیزه قوی و ارتباطات سالم انسانی در میان اعضای دانشگاه، کلید تحرک علمی است و بیدار کردن انگیزه های خفته جوانان، به معنای فعال ساختن ظرفیت های نهفته دانشگاه برای تاثیرگزاری در کشور است.