نقش استاد در رشد دانشجو

انتشار یافته در تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۷

سخنرانی استاد ساویز برای اساتید دانشگاه امیرکبیر با موضوع «نقش استاد در رشد دانشجو» در چهاردهم شهریورماه ۱۳۹۷ برگزار گردید. هدف این سخنرانی که به دعوت مسئولین دانشگاه و در قالب کارگاه آموزشی اساتید جوان صورت گرفت پرداختن به نقش فراآموزشی اساتید در کمک به رشد فکری و شخصیتی دانشجویان است، با اشاره به این واقعیت که بر اساس تحقیقات استاد تا پنجاه درصد در موفقیت دانشجو موثر است.  بسیاری از فارغ التحصیلان موفق، به نقش یک استاد در شکوفا و بالفعل شدن توانایی های بالقوه خود صحبت می کنند. این نقش ممکن است بسیار آسان باشد، در حد یک توجه کلامی و تشویق یک رفتار خوب، یا ممکن است یک کار ارزشمند و برنامه ریزی شده برای نجات یک انسان از سرگشتگی باشد. یکی از کمک های مهم، کمک به هدفمندی است زیرا یکی از بزرگ ترین عوامل سرگشتگی نبود هدفی جدید برای تلاش پس از کنکور است. متاسفانه دانشگاه های ما افق جدیدی برای هدفسازی به دانشجویان نشان نمی دهند. در این سخنرانی به نقش انگیزشی و هدایتی اساتید برای دانشجویان پرداخته می شود که شامل کمک به هدفمندی و موارد متعدد دیگر است.

چهار فایل صوتی زیر متناسب با چهار بخش سخنرانی، تکنیک ها و روش های کمک استاد به دانشجویان برای قرار گرفتن در مسیر رشد را ارائه می نمایند:

بخش اول: —مخاطب شناسی: ویژگی‌های جوان عصر حاضر (فایل صوتی بخش اول)

—بخش دوم: فضای دانشگاه، آثار مثبت و منفی(فایل صوتی بخش دوم)

بخش سوم: —نقش انگیزشی و هدایتی اساتید در پیشرفت تحصیلی و موفقیت اجتماعی دانشجویان (فایل صوتی بخش سوم)

بخش چهارم: —روش‌های ارتباطی موثر با دانشجویان (فایل صوتی بخش چهارم)

فایل اسلایدهای ارائه:

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

استاد ساویز کار تخصصی خود را در رشته مهندسی آغاز کردند و پیشینه موفقی شامل بیش از بیست و پنج سال مدیریت تولید ماشین آلات صنعتی در کشور دارند. همزمان با توجه به گرایش عمیق به مطالعات انسانی، تحصیلات خود را در حوزه جامعه شناسی و سپس روانشناسی دنبال کردند. در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده و امروز ضمن ادامه تحقیقات خود، به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه به اجرای طرح هایی برای رشد پویایی و انگیزه علمی و سلامت دانشجویان مشغول هستند. علائق تحقیقاتی ایشان در حال حاضر در حوزه روانشناسی خانواده ، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی و فضای انسانی دانشکده ها و ارتباط ساختار و کیفیت آن ها با انگیزش و سلامت فراگیرندگان است. ایشان هرروزه سهم مهمی از وقت خود را به مطالعه و ارائه مشاوره اختصاص می دهند.