فلسفه تعلیم و تربیت و لزوم بازنگری

انتشار یافته در تاریخ: ۱۵ آذر ۱۳۹۲

 چگونگی طرح نام دانشمندان مسلمان در کتب درسی، معانی علم و علم حقیقی، سه نگرش مولد: (۱)حکیمانه و یکپارچه دیدن آفرینش، (۲)پرسشگری در خصوص چراها، (۳) قدرت نگاه از زوایای مختلف.  به دنبال این مبحث، مروری بر تحوّل نگرش به علم در زمینه تاریخی عرضه می‌­شود: تاریخچه تحوّلات نگرش علمی در چند قرن اخیر: مفهوم نگاه علمی Scientific،Thumb22 آکادمی­‌های علوم و آثار انقلاب فرانسه بر نگرش علمی در اروپا، دیدگاه­های معتقد به پیوستگی طبیعت و دیدگاه­‌های تقلیل­‌گرا، علم جزءنگر و اقتصاد، احیای تفکر نظام­‌ساز در چهره­‌های غرب معاصر و نقد نگرش علمی موجود (اینشتین، فروید،…)، نگرش علمی در پیشینه تاریخی ما، و بحثی درباره رویکرد امروز و فردای ما.

  (مدّت زمان جلسه حداقل ۱/۵ ساعت)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

استاد ساویز کار تخصصی خود را در رشته مهندسی آغاز کردند و پیشینه موفقی شامل بیش از بیست و پنج سال مدیریت تولید ماشین آلات صنعتی در کشور دارند. همزمان با توجه به گرایش عمیق به مطالعات انسانی، تحصیلات خود را در حوزه جامعه شناسی و سپس روانشناسی دنبال کردند. در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده و امروز ضمن ادامه تحقیقات خود، به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه به اجرای طرح هایی برای رشد پویایی و انگیزه علمی و سلامت دانشجویان مشغول هستند. علائق تحقیقاتی ایشان در حال حاضر در حوزه روانشناسی خانواده ، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی و فضای انسانی دانشکده ها و ارتباط ساختار و کیفیت آن ها با انگیزش و سلامت فراگیرندگان است. ایشان هرروزه سهم مهمی از وقت خود را به مطالعه و ارائه مشاوره اختصاص می دهند.