جهانی بودن: چگونه و با کدام هدف؟

انتشار یافته در تاریخ: ۷ خرداد ۱۳۹۳

تفاوت نگاه جهانی و جهان‌وطنی (Cosmopolitan)، بی‌خبری ما از فرهنگ خویش، آیا بدون ایرانی بودن می‌توان جهانی بود؟ داستانی از بحران هویت جوانان شرقی در کشور آلمان، تبلیغ فرهنگ یک قوم تحت عنوان فرهنگ جهانی، چرا آمریکایی‌ها مردم خود را به ناسیونالیسم و سایر ملل را به جهانی شدن دعوت می‌کنند؟ هدایای سکولاریسم به تفکر جهان‌وطنی در خدمت اهداف سرمایه‌داری، Thumb70سواستفاده پنهان از توسعه تفکّر جهان وطنی و جذب نخبگان کشورها به قطب‌های سرمایه‌داری، تنوع و کثرت فرهنگ‌های ملّی و مقاومت آن در برابر هجوم فرهنگ‌های بیگانه، تحلیلی از جهانی‌سازی (Globalization)، افزایش اقتدار درونی ما با اتّکا به فرهنگ ملّی و دینی خود.

(مدّت زمان جلسه ۳ ساعت)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

استاد ساویز کار تخصصی خود را در رشته مهندسی آغاز کردند و پیشینه موفقی شامل بیش از بیست و پنج سال مدیریت تولید ماشین آلات صنعتی در کشور دارند. همزمان با توجه به گرایش عمیق به مطالعات انسانی، تحصیلات خود را در حوزه جامعه شناسی و سپس روانشناسی دنبال کردند. در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده و امروز ضمن ادامه تحقیقات خود، به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه به اجرای طرح هایی برای رشد پویایی و انگیزه علمی و سلامت دانشجویان مشغول هستند. علائق تحقیقاتی ایشان در حال حاضر در حوزه روانشناسی خانواده ، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی و فضای انسانی دانشکده ها و ارتباط ساختار و کیفیت آن ها با انگیزش و سلامت فراگیرندگان است. ایشان هرروزه سهم مهمی از وقت خود را به مطالعه و ارائه مشاوره اختصاص می دهند.