نیازهای واقعی ما و اثر شبه‌نیازها در روند هویت‌یابی

انتشار یافته در تاریخ: 19 فوریه 2014

speaker_logo  ویژگی‌‌‌‌های انسان سالم، مسئولیت‌‌‌‌پذیری و شفّافیت، خودپنداری مثبت، دنیای درون و بیرون، نقدپذیری، عوامل سوق‌‌‌‌دهنده ما به بیماری و آشفتگی‌‌‌‌های روانی، مدیریت سلامت‌‌‌‌گرا در روان انسان، نگرش مثبت، آیا مثبت‌‌‌‌نگری به معنای چشم بستن بر خطرات و زشتی‌‌‌‌هاست؟ مدیریت بر خویشتن، درختی است که در زمین جهان‌‌‌‌بینی ما ریشه می‌‌‌‌دواند. خطر “باری به هر جهت زندگی کردن” وThumb80فقدان جهان بینی، رسانه‌‌‌‌ها چگونه افراد متلاطم را جابه‌‌‌‌جا می‌‌‌‌کنند،  رسانه‌‌‌‌ها به عنوان ابزار قدرت، چرا جریان غالب رسانه‌‌‌‌ها به تحمیق مخاطبین روی می‌‌‌‌آورد؟  تولید شبه فکر، فضای تصنّعی و نقش‌‌‌‌های توهّمی برای مخاطبین. نیازهای واقعی و نیازهای غیرواقعی (شبه نیازها)، مداخله در سبک زندگی و شکل‌‌‌‌دهی آن. مصون‌‌‌‌سازی و نیاز ما به جهان‌‌‌‌بینی متصل به خداوند.

(مدّت زمان جلسه حداقل ۲ساعت)

_____________________________________________________________________

برای این سخنرانی فایل‌های نمونه صوتی وجود دارند:

speaker_logo سخنرانی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران ، سوم آبان‌ماه ۱۳۹۳    Pic2 Pic1

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

خانواده سالم، احیای خانواده، و جامعه خانواده محور وجه بارز کار علمی استاد را تشکیل می دهد، و سابقه ای بیش از چهل سال را در تحقیق و مشاوره رقم زده است. در نگرش ایشان، ارزش های اجتماعی از خانواده سرچشمه می گیرد و خانواده منبع رشد اخلاقی جامعه است، و حل موثر بیماری های اجتماعی با توجه به محوریت خانواده سالم امکان پذیر خواهد بود. ایشان در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره روانشناختی دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده اند. وجه مهم دیگر فعالیت علمی و تخصصی ایشان، حوزه جوانان، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی، به خصوص آموزش عالی و دانشگاهی است. امروز ایشان به عنوان مشاور ارشد رئیس دانشگاه شاهد، و نیز به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت برای پیشرفت علمی بر مبنای ارتقای فضای انسانی تلاش می کنند. ایشان معتقدند که انگیزه قوی و ارتباطات سالم انسانی در میان اعضای دانشگاه، کلید تحرک علمی است و بیدار کردن انگیزه های خفته جوانان، به معنای فعال ساختن ظرفیت های نهفته دانشگاه برای تاثیرگزاری در کشور است.