ارتقای دانشکده با همراهی دانشجویان : دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت

انتشار یافته در تاریخ: 5 نوامبر 2015

speaker_logo  این کارگاه به دعوت اساتید دانشکده مهندسی راه آهن برای جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده ارائه شده و درونمایه آن رشد دانشکده بر اساس رشد فضای انسانی آن است. سرفصل‌های اصلی عبارتند از هدفمندی دانشجویان، تفاوت آرزوها با اهداف، عواملی که انسان را در ساختن یک هدف پویا یاری می‌کنند، علاقه به علم به عنوان شرط موفقیت در کار علمی، ارتباط انسان با خودش و بازنگری در خود، اتصال به جامعه، و مثبت نگری در مقابل منفی نگری.

 So_Rahahan_9306_3

So_Rahahan_9306_1   So_Rahahan_9306_4   So_Rahahan_9306_2

So_Rahahan_9306_7   So_Rahahan_9306_8    So_Rahahan_9306_5

speaker_logo  گزیده ای از بخش پرسش و پاسخ این جلسه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

خانواده سالم، احیای خانواده، و جامعه خانواده محور وجه بارز کار علمی استاد را تشکیل می دهد، و سابقه ای بیش از چهل سال را در تحقیق و مشاوره رقم زده است. در نگرش ایشان، ارزش های اجتماعی از خانواده سرچشمه می گیرد و خانواده منبع رشد اخلاقی جامعه است، و حل موثر بیماری های اجتماعی با توجه به محوریت خانواده سالم امکان پذیر خواهد بود. ایشان در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره روانشناختی دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده اند. وجه مهم دیگر فعالیت علمی و تخصصی ایشان، حوزه جوانان، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی، به خصوص آموزش عالی و دانشگاهی است. امروز ایشان به عنوان مشاور ارشد رئیس دانشگاه شاهد، و نیز به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت برای پیشرفت علمی بر مبنای ارتقای فضای انسانی تلاش می کنند. ایشان معتقدند که انگیزه قوی و ارتباطات سالم انسانی در میان اعضای دانشگاه، کلید تحرک علمی است و بیدار کردن انگیزه های خفته جوانان، به معنای فعال ساختن ظرفیت های نهفته دانشگاه برای تاثیرگزاری در کشور است.