پویایی در دانشکده فیزیک: در مسیر شکوفایی علمی (سخنرانی در دانشگاه علم و صنعت)

انتشار یافته در تاریخ: 7 دسامبر 2014

speaker_logo  در جلسات اولیه با دانشکده فیزیک، برخی از دانشجویان مطالبی درباره اشتغال و آینده شغلی در کشور ابراز کرده و نگرانی‌هایی را مطرح کرده بودند. از سوی دیگر اساتید دلسوز دانشکده نیز با احساس مسئولیتی که داشتند نیاز به تحوّل و ارتقای دانشکده را مطرح نموده بودند. بحث‌های اینجانب درباره عوامل کم‌انگیزگی یا انگیزش و پویایی در دانشجویان زمینه‌ساز دعوت به تشکیل این جلسه از سوی اساتید محترم شد. سرفصل‌های این جلسه به اختصار عبارتند از: بحث اوّل: در رابطه با عقل و به کارگیری همّت انسانی،  بحث دوم: در خصوص موانع پیشرفت و مواجهه با نگرش‌های منفی در حرکت به جلو،  بحث سوم: تعریف سازمان با مدیریت ایستا و سازمان با مدیریت تحوّل‌گرا،  بحث چهارم: اهمّیت علوم پایه و آینده شغلی دانش‌آموختگان،  بحث پنجم: بعضی از راهکارهای اجرایی برای پویایی در دانشکده فیزیک، شامل  آگاهی از ظرفیت‌های درونی دانشکده،  نقش‌آفرینی فعّال دانشجویان در پیشرفت علمی دانشکده.

 

So_DAPhysics_3

So_DaPhysics_2     So_DaPhysics_7     So_DaPhysics_1

So_DaPhysics_4        So_DaPhysics_6       So_DaPhysics_5

speaker_logoسخنرانی در جمع اساتید و دانشجویان دانشکده فیزیک  دانشگاه علم و صنعت، ۲۶ آذرماه ۱۳۹۳

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

خانواده سالم، احیای خانواده، و جامعه خانواده محور وجه بارز کار علمی استاد را تشکیل می دهد، و سابقه ای بیش از چهل سال را در تحقیق و مشاوره رقم زده است. در نگرش ایشان، ارزش های اجتماعی از خانواده سرچشمه می گیرد و خانواده منبع رشد اخلاقی جامعه است، و حل موثر بیماری های اجتماعی با توجه به محوریت خانواده سالم امکان پذیر خواهد بود. ایشان در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره روانشناختی دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده اند. وجه مهم دیگر فعالیت علمی و تخصصی ایشان، حوزه جوانان، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی، به خصوص آموزش عالی و دانشگاهی است. امروز ایشان به عنوان مشاور ارشد رئیس دانشگاه شاهد، و نیز به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت برای پیشرفت علمی بر مبنای ارتقای فضای انسانی تلاش می کنند. ایشان معتقدند که انگیزه قوی و ارتباطات سالم انسانی در میان اعضای دانشگاه، کلید تحرک علمی است و بیدار کردن انگیزه های خفته جوانان، به معنای فعال ساختن ظرفیت های نهفته دانشگاه برای تاثیرگزاری در کشور است.