نقش اساتید در انگیزش و سازگاری دانشجویان با محیط تحصیلی (سخنرانی در دانشگاه علم و صنعت)

انتشار یافته در تاریخ: 26 دسامبر 2014

speaker_logo (برای اساتید دانشگاه) ویژگی‌های عصر حاضر، از جمله هجوم اطلاعات و فراوانی پارامترهای زندگی روزمره، باعث شده فضای جوان عصر حاضر متفاوت از دوران دانشجویی اساتید باشد. برای کمک به دانشجویان در طی کردن مسیر رشد و پویایی و سازگار شدن با محیط تحصیلی دانشگاه و افزایش انگیزه‌های علمی آنان، لازم است اساتیدویژگی‌‌های منحصر به فرد این عصر و ویژگی‌های عمومی جوانان آن را بشناسند.بررسی این ویژگی‌ها موضوع صحبت اینجانب در جلسه‌ شورای دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت در فروردین‌ماه ۱۳۹۲ بود که با حضور رئیس و اعضای هیئت علمی دانشکده صورت گرفت.

 

8609

8602      8605       8603

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

خانواده سالم، احیای خانواده، و جامعه خانواده محور وجه بارز کار علمی استاد را تشکیل می دهد، و سابقه ای بیش از چهل سال را در تحقیق و مشاوره رقم زده است. در نگرش ایشان، ارزش های اجتماعی از خانواده سرچشمه می گیرد و خانواده منبع رشد اخلاقی جامعه است، و حل موثر بیماری های اجتماعی با توجه به محوریت خانواده سالم امکان پذیر خواهد بود. ایشان در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره روانشناختی دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده اند. وجه مهم دیگر فعالیت علمی و تخصصی ایشان، حوزه جوانان، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی، به خصوص آموزش عالی و دانشگاهی است. امروز ایشان به عنوان مشاور ارشد رئیس دانشگاه شاهد، و نیز به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت برای پیشرفت علمی بر مبنای ارتقای فضای انسانی تلاش می کنند. ایشان معتقدند که انگیزه قوی و ارتباطات سالم انسانی در میان اعضای دانشگاه، کلید تحرک علمی است و بیدار کردن انگیزه های خفته جوانان، به معنای فعال ساختن ظرفیت های نهفته دانشگاه برای تاثیرگزاری در کشور است.