ارتباط با کودکان: باید‌ها و نبایدها (۱)

انتشار یافته در تاریخ: 10 آوریل 2019

(گزیده چند دقیقه ای)  اصولاً کار معلمی از جمله سخت ترین کارها و با ارزش ترین کارهاست، البته در صورت تخصص و احساس مسئولیت لازم.  اما برای کسانی که متعهدانه به معلمی نگاه نکنند جزو ساده ترین کارهاست. این سخنرانی که با پیشگامی مدرسه دخترانه جوانه های علم و فرهنگ برای اولیای مدارس و والدین دانش آموزان در حال برگزاری است، به ارتقای جهت گیری و عملکرد معلمین و اولیای مدرسه و ارتباط مدرسه و خانواده در راستای سلامت و رشد دانش آموزان می پردازد. برخی سرفصل های این سخنرانی عبارتند از:

پایه های اصلی رشد کودک

فشارهای مخرب و نظم افراطی

شیوه ها و رفتارهای ما خود نوعی آموزش هستند

بایدها و نبایدها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

خانواده سالم، احیای خانواده، و جامعه خانواده محور وجه بارز کار علمی استاد را تشکیل می دهد، و سابقه ای بیش از چهل سال را در تحقیق و مشاوره رقم زده است. در نگرش ایشان، ارزش های اجتماعی از خانواده سرچشمه می گیرد و خانواده منبع رشد اخلاقی جامعه است، و حل موثر بیماری های اجتماعی با توجه به محوریت خانواده سالم امکان پذیر خواهد بود. ایشان در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره روانشناختی دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده اند. وجه مهم دیگر فعالیت علمی و تخصصی ایشان، حوزه جوانان، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی، به خصوص آموزش عالی و دانشگاهی است. امروز ایشان به عنوان مشاور ارشد رئیس دانشگاه شاهد، و نیز به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت برای پیشرفت علمی بر مبنای ارتقای فضای انسانی تلاش می کنند. ایشان معتقدند که انگیزه قوی و ارتباطات سالم انسانی در میان اعضای دانشگاه، کلید تحرک علمی است و بیدار کردن انگیزه های خفته جوانان، به معنای فعال ساختن ظرفیت های نهفته دانشگاه برای تاثیرگزاری در کشور است.