هدفمندی، امید به آینده و تقویت روحیه خودباوری

انتشار یافته در تاریخ: ۵ آبان ۱۳۹۲

speaker_logo   در زندگی امروزی و به خصوص در زندگی شهری، تعداد پارامترهایی که بایستی هرروزه مدیریت شوند، و تعداد پیام‌هایی که برای جلب توجه ما طراحی شده‌اند، افزایش یافته است.

Stand_HadafKhodbavari

. رسانه‌ها به تنهایی بیش از یک سوم وقت ذهنی ما را به خود جذب می‌کنند. در فضایی با این حجم از اطلاعات، چنان‌چه معیارها و اصول مشخصی در زندگی نداشته باشیم، یا سردرگم خواهیم بود و یا پیام‌های  محیط زندگی  ما به  ما جهت خواهند داد.  به راستی ابزار ما در مدیریت آگاهانه زندگی چیست؟

هدف  ما چیست و تفاوت هدف با آرزو در چه چیز است؟ این سوال به خصوص برای دانشجویان تازه ورودی که پس از کنکور نیاز به تعریف هدف جدیدی دارند پراهمیت است. در این سخنرانی، به اهمیت عناصری همچون هدف و آرزو برای معنادار شدن تلاش و نقش جهان‌بینی به عنوان قطب‌نمای زندگی، و چگونگی بیدارکردن این عناصر در ذهن خود می‌پردازیم. همچنین با استفاده از داستان‌ها و نمونه‌های متنوع، به عواملی می‌پردازیم که ما را به ساختن یک هدف پویا نزدیک یا از آن دور می‌کند.

در این سخنرانی همچنین به عقل به مثابه یک فرمانده که می‌تواند نیروهای انسان را در مسیر هدف منسجم و متمرکز نماید اشاره می‌کنیم و وارد مبحث مدیریت آگاهانه می‌شویم. چرا مدیریت آگاهانه برای زندگی امروز اهمیت بیشتری دارد؟ و چه چیزهایی باید در زندگی مدیریت شوند؟

برای این سخنرانی فایل‌های نمونه صوتی وجود دارند.

 

speaker_logo سخنرانی در دانشکده فیزیک دانشگاه علم و صنعت – بهمن  ۱۳۹۱ :


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلاش علمی خستگی‌ناپذیر

استاد ساویز کار تخصصی خود را در رشته مهندسی آغاز کردند و پیشینه موفقی شامل بیش از بیست و پنج سال مدیریت تولید ماشین آلات صنعتی در کشور دارند. همزمان با توجه به گرایش عمیق به مطالعات انسانی، تحصیلات خود را در حوزه جامعه شناسی و سپس روانشناسی دنبال کردند. در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهده دار مدیریت مرکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت و نیز مشاور دانشکده مهندسی برق در ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی بوده و امروز ضمن ادامه تحقیقات خود، به عنوان مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه به اجرای طرح هایی برای رشد پویایی و انگیزه علمی و سلامت دانشجویان مشغول هستند. علائق تحقیقاتی ایشان در حال حاضر در حوزه روانشناسی خانواده ، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیط‌های آموزشی و فضای انسانی دانشکده ها و ارتباط ساختار و کیفیت آن ها با انگیزش و سلامت فراگیرندگان است. ایشان هرروزه سهم مهمی از وقت خود را به مطالعه و ارائه مشاوره اختصاص می دهند.